Συναντήσαμε τη Julia Yui Guillemin, Junior Manager Sales & Marketing της κορυφαίας ιαπωνικής εταιρίας, μάθαμε την ιστορία που κρύβεται πίσω από την ετικέτα της Kikkoman Soy Sauce και τη μοιραζόμαστε μαζί σας.
Πείτε μας λίγα λόγια για την ιστορία της Kikkoman.
Η σάλτσα σόγιας Kikkoman δημιουργήθηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου 350 χρόνια στην περιοχή Noda της Ιαπωνίας, στα μέσα του 17ου αιώνα. Η συγκεκριμένη περιοχή διαθέτει εύκολη πρόσβαση σε καλής ποιότητας σόγια, σιτάρι και αλάτι από τον κόλπο του Τόκιο. Το 1917, οκτώ οικογενειακές ζυθοποιείες σόγιας, μέσα και γύρω από τη Noda, συγχωνεύθηκαν για να σχηματίσουν μαζί την Noda Shoyu Co., Ltd., που αποτελεί τον πρόδρομο της σημερινής Kikkoman Corporation.
H ιστορία με μια ματιά…
1661 – Η οικογένεια Takanashi άρχισε να παρασκευάζει σάλτσα σόγιας στην πόλη Noda (Chiba-prefecture).
1872, 1873 – Πρώτη εξαγωγή στην Ευρώπη (Άμστερνταμ και Βιέννη).
1879 – Καταχώρηση του εμπορικού σήματος Kikkoman στην Καλιφόρνια.
1886 – Νομική κατοχύρωση στη Γερμανία. Οι εξαγωγές προς Αμερική αυξάνονται.
1883 – Χρυσό μετάλλιο στην Παγκόσμια Έκθεση στο Άμστερνταμ.
1917 – Οι οικογένειες Mogi, Takanashi και Horikiri ιδρύουν τη Noda Shoyu Co. Ltd.
1939 – Εξαγωγή στη Μαντζουρία, την Κίνα, τις ΗΠΑ και τη Χαβάη.
1964 – Το όνομα αλλάζει σε «Kikkoman».
Ποιο είναι το motto σας ως brand; Η κύρια φιλοσοφία της εταιρίας σας.
Το εταιρικό μας σύνθημα, “seasoning of life”, εμπεριέχει το βασικό μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε, ότι η Kikkoman δηλαδή δίνει γεύση στις χαρές της ζωής. Υπονοεί μάλιστα ότι η Kikkoman όχι μόνο δίνει γεύση και εμπλουτίζει το φαγητό, αλλά υποστηρίζει επίσης την εκπλήρωση στη ζωή συνολικά. Στόχος μας είναι η παροχή προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής ποιότητας στο ακέραιο, μέσα από τη συνεχή βελτίωση των παραδοσιακών τεχνικών που διαθέτουμε και του know-how μας. Προτείνουμε μια καλά ισορροπημένη και θρεπτική διατροφή, η οποία αναδεικνύει τη γεύση των υλικών και φέρνει χαρά στον κόσμο καθημερινά, βοηθώντας στην ισορροπία ενός υγιούς μυαλού και σώματος. Θέλουμε τέλος να δημιουργούμε εμπειρίες με νέα γεύση, συνδυάζοντας διαφορετικές κουλτούρες φαγητού από όλον τον κόσμο και προτείνοντας ένα πλούσιο lifestyle φαγητού που ταιριάζει στην εποχή.
Τι συμβολίζει το λογότυπο;
Σχεδιαστικά, η κεντρική ιδέα γύρω από το εταιρικό λογότυπο είναι “επικοινωνία από καρδιά σε καρδιά”. Το λογότυπό μας εκφράζει επίσης “τη χαρά του φαγητού” και “την εκτίμηση για ένα υγιές μυαλό και σώμα”. Με τη χρήση πεζών γραμμάτων, το λογότυπο μεταφέρει επίσης “καλοσύνη”, “ζεστασιά” και “πληρότητα”. Το κλασικό εξάγωνο στο πάνω δεξιά μέρος αντιπροσωπεύει την αφοσίωση της Kikkoman στην αξιοποίηση της “παράδοσης” και της “καινοτομίας’’ ταυτόχρονα. Το εταιρικό χρώμα, το πορτοκαλί, αντιπροσωπεύει “καλή υγεία”, “νεανικότητα” και “ζωτικότητα”. Επικαλείται την εικόνα του ήλιου, της φλόγας, της γης και της συγκομιδής, ενώ παράλληλα παρέχει ένα αίσθημα απελευθέρωσης, ενθαρρύνοντας την όρεξη.
Υπάρχουν τόσοι πολλοί διαφορετικοί τύποι σάλτσας σόγιας. Ποιο είδος είναι υψηλότερο σε πωλήσεις στην Ιαπωνία και ποιο στον υπόλοιπο κόσμο;
Ο τύπος Koikuchi (regular soy sauce), είναι αυτός που κατέχει τα πρωτεία σε πωλήσεις εντός και εκτός Ιαπωνίας. Το 80% της σάλτσας σόγιας που παράγεται στην Ιαπωνία είναι αυτού του τύπου. Τα συστατικά του είναι το νερό, τα φασόλια σόγιας, το σιτάρι και το αλάτι.
Πως χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο η σάλτα σόγιας στην Ιαπωνία;
Η πλειοψηφία των ιαπωνικών πιάτων περιέχουν σάλτσα σόγιας. Αποτελεί κύριο συστατικό για κάθε ιαπωνικό φαγητό.
Πως θα περιγράφατε τη λέξη “umami”; Αυτός ο νέος όρος στον κόσμο της μαγειρικής που έχει γίνει το απόλυτο trend αυτή τη στιγμή.
Το Umami σημαίνει ‘’νοστιμιά’’ ή ‘’γευστικό’’ στα ιαπωνικά και είναι μία από τις πέντε βασικές γεύσεις δίπλα στη γλυκιά, την πικρή, τη ξινή και την αλμυρή.
Το να κλέβεις συστατικά από ξένες κουζίνες και να τα προσαρμόζεις σε αυτές που προτιμάς αποτελεί διεθνή τάση. Πόσο εύκολο πιστεύετε ότι είναι για έναν chef να χρησιμοποιήσει ιαπωνικές σάλτσες, όπως η σάλτσα Teriyaki, η σάλτσα Tonkatsu ή η σάλτσα Yakisoba σε μια μη ασιατική συνταγή;
Δεν είναι δύσκολο να χρησιμοποιήσεις μια ιαπωνική σάλτσα σε μη ασιατικές συνταγές. Αυτό ακριβώς δείχνουμε παρέχοντας παραδείγματα με πολλές μη ασιατικές συνταγές στην επίσημη ιστοσελίδα μας www.kikkoman.eu και στη σειρά από καταλόγους με τίτλο JAPAS. Οι σάλτσες της Kikkoman δεν προορίζονται μόνο για την Ασιατική κουζίνα. Για παράδειγμα, η σάλτσα σόγιας μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε κουζίνα, αντικαθιστώντας το αλάτι.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον ως εταιρία;
Τα παρακάτω αποτελούσαν το πλάνο μας στο παρελθόν αλλά εξακολουθούν να αποτελούν το πλάνο μας για το παρόν και για το μέλλον.
- Να πρεσβεύουμε τη θεμελιώδη αρχή, «εταιρία προσανατολισμένη στον καταναλωτή.
- Να προωθούμε τη διεθνή ανταλλαγή της κουλτούρας του φαγητού.
- Να αποτελούμε μια εταιρία, η ύπαρξη της οποίας έχει νόημα για την παγκόσμια κοινωνία.